Only two weeks to go!

6 juli 2015 - Paderborn, Duitsland

Hallo lieve allemaal,

Zoals de titel al een klein beetje zegt, is dit mijn laatste blog, die ik zal schrijven vanuit mijn stulpje in Paderborn. De volgende, wat tevens ook de laatste zal zijn, zal vanuit Nederland geschreven worden.

Zoals de titel dan ook zegt, nog maar 2 weekjes te gaan, eigenlijk zelfs nog iets minder. Op 18 juli kom ik weer naar het prachtige kleine Broekhuizenvorst!

Mijn vorige blog heb ik geschreven op 22 juni en ik zal jullie nog snel op de hoogte brengen van de afgelopen 3 weken. Er zijn niet veel spannende dingen meer gebeurd, want ja, ook hier moet er geleerd worden om alles af te sluiten.

In de week van 22 juni heb ik nog een referat gehouden, samen met een Duits meisje en daarvoor heb ik een 2,0 gekregen! Voor de Nederlanders onder ons, dit kan je vergelijken met een 8 ongeveer, waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben :)!!

Op maandag 29 juni, ben ik samen met 5 andere meisjes hier naar de bioscoop geweest. Op maandagavond hebben ze hier altijd sneak preview. Hier krijg je dan een film te zien en je weet van te voren niet welke film of wat voor genre. Het is altijd een film die nog niet in de bioscoop is gedraaid en binnenkort uitkomt. Hier ben ik de afgelopen maanden al vaker naar toe geweest en tot nu toe hadden we iedere keer geluk gehad en een goede film gezien. Maar helaas hadden we afgelopen maandag DIKKE VETTE pech! Er kwam een thriller/horror film en voor de mensen die mij goed kennen, ik ben meer die persoon van de romantische comedy's enzovoort. De film 'The Vatican Tapes' werd gedraaid en ja, die was echt mega eng!! Na ongeveer 45 minuten hebben we dan met een paar meiden besloten om maar te gaan, omdat we het niet meer aan konden zien. Van die 45 minuten heb ik denk ik wel geteld 40 minuten met mijn ogen dicht en mijn handen voor mijn ogen 'gekeken'. Vanaf dat moment weet ik zeker, IK KIJK NOOIT MEER EEN HORROR OF THRILLER, hahaha!!

Ook was het afgelopen week super mooi weer hier in Paderborn! Natuurlijk moet je, de tijd dat je vrij hebt, dan ook besteden om van het mooie weer te genieten! Donderdag heb ik samen met Angelica (mijn buddy) en Mana op het grasvel van de uni 'gechilled' en hebben we lekker van het weer genoten.

Vrijdag was het zo warm, dat we het tijd vonden om te gaan zwemmen. Gelukkig is hier in de buurt een meertje (de Lippesee) waar je kan zwemmen, met een strand erbij :) :) :)! Vrijdagmiddag zijn Laura, Angelica en ik naar het strand gegaan en hebben we heerlijk gezwommen! En raad eens... Ik had me zo goed ingesmeerd dat ik niet verbrand ben, happy me!!!!!!

Vrijdagavond hadden we ook nog een Farewallparty van Eurobiz. Een soort afscheidsparty! De meeste buitenlander vertrekken binnen nu en een paar weken ook weer terug naar hun eigen land. Tot diep in de nacht hebben we dan ook buiten gefeest!

Gisteren, zondag dus, stond er een kanotour op de Weser (Duitse rivier) op het programma. Met goede raad van mama: "Trek een t-shirt aan op het water", ging ik zondagmorgen in alle vroegte (8 uur zat ik op de fiets) op pad! Sorry mammie, ik heb die raad niet helemaal opgevolgd, oepsie. Zonnebrand in de tas en hupsakee!! Eenmaal daar aangekomen heb ik me super goed ingesmeerd, benen, voeten, armen, schouders, noem maar op! Tot dat ik er halverwege de kanotour achterkwam dat ik mijn rug vergeten was. Gelukkig had ik nog een top aan en voelde ik alleen de bovenkant van mijn rug branden. Had ik nu toch maar mama's advies opgevolgd. Één geluk, ik ben nu tenminste wel goed verkleurd, alleen dan in de verkeerde kleur! Na de kanotour, die 11 kilometer lang was en 4 uur duurde (ja, we waren redelijk sloom en hebben 2 keer een pauze van een half uur/drie kwartier ingelast om te zwemmen) kwamen we aan op de plaats van bestemming. Daarna zijn we doorgegaan naar Schloss Corvey, daar waar we geëindigd waren. Hier hebben we nog een rondleiding gehad. De hele dag hadden we al super veel geluk met het weer, maar toen de rondleiding voorbij was, brak ook in Corvey de hel los! Met 35 man in een busje, waar er maar 28 in kunnen, op z'n Nederlandse, zo'n buurtbusje, gingen we in de stromende regen richting het station. Eenmaal op het station regende het pijpenstelen en moesten we nog 10 minuten wachten. Wat een geluk dat daar nog een afdak was! Toen we in de trein terug zaten en in Paderborn aankwamen scheen daar de zon! Maar daar had was het overdag verschrikkelijk weer geweest!

De komende 2 weken ga ik veel vakken afsluiten. Vandaag moet ik nog een kleine presentatie houden, woensdag 1 en volgende week heb ik op dinsdag 1 toetsje en op woensdag 2. Ook heb ik al 3 vakken afgesloten en heb ik tot nu toe 14 studiepunten binnen. Het gaat dus de goede kant op! Verder moet ik nog 1 dossier inleveren, maar dat zal ik ook deze week of volgende week inleveren.

Volgende week vrijdag, 17 juli, dan heb ik nog een klein afscheidsfeestje gepland staan bij mij thuis en heb ik een aantal mensen, met wie ik goed bevriend ben geraakt uitgenodigd! Ook hebben er al een veel mensen gezegd dat ze mij komen bezoeken in Nederland, wat ik natuurlijk super leuk vind!!!

Voor de rest ga ik, de komende 12 dagen, dat ik nog hier ben, enorm genieten van alle mooie laatste momenten en belevenissen die ik hier nog mee ga maken!

Tot in Nederland allemaal!

Veel liefs, Noëlle

1. Gerdie:
    6 juli 2015
    Toppie super trots op jou, maar je toch wel goede raad is........, en moeders hebben altijd gelijk (grapje). Geniet nog van je laatste weken en tot gauw.
    Groetjes tante Ger
  2. Sissy:
    Hallo Noelle,
    Auch du must hart arbeiten, um jetzt alles fertig zu bekommen. Klasse aber, dass du auch noch deine Freizeitgestaltung nicht vergisst..... 40 Minuten Horror finde ich eine Leistung und 4 Studnen Kanu auch!!! :-)
    Genieße die letzten Tage in Paderborn,
    Sissy
  3. Theo Bijkerk:
    Hallo Noëlle,

genieße noch die letzten zwei Wochen und ... viel Erfolg bei allen Abschlüssen.
    VG Theo
  4. Ine:
    Daaag Noëlle Belle,

Tja dat zon afstotens huidje van ons is toch ook wat.. Ik heb ook een mooi patroon van t luchtbed op m'n rug gebrand staan, ons geluk daarbij, wat rood is wordt niet bruin maar weer mooi wit

Geniet nog van je laatste daagjes daar, sluit alles goed af en we zien ons snel!
  5. Floortje:
    Noelle,
    Geniet er nog van met dit mooie weertje!! Die laatste dagen vliegen om:) en dan weer lekker naar huis.
    Liefs,
    Floortje
  6. Ine.Cuppen:
    6 juli 2015
    Ha Noelle mooi verhaal wel naar je moeder luisteren.nog veel plezier en tot
    Ziens in Limburg knuffel van tante Ine x