Daar gaat ze!

28 februari 2015 - Broekhuizenvorst, Nederland

Jetzt geht's los zullen we maar zeggen.

Morgen zal ik dan toch eindelijk echt voor 5 maanden naar Paderborn vertrekken. Een tijd die ik waarschijnlijk nooit meer wil en ga vergeten. Toch heb ik nu een heel dubbel gevoel. Ik heb er van de ene kant heel erg veel zin in, maar van de andere kant vind ik het ook mega spannend en kriebelt het van binnen.

Omdat ik toch het een en ander mee moet nemen (ik kan wel bijna een vrachtwagen huren), heb ik deze week toch maar eens een lijstje gemaakt met wat ik zeker niet mocht vergeten! Donderdagmiddag ben ik dan nog met mama even boodschappen gaan doen, zodat ik de eerste paar dagen geen honger hoef te lijden. Natuurlijk alle lekkere dingen uit Nederland die ze in Duitsland niet hebben ingeslagen!

Vrijdag 20 februari heb ik nog een mini-afscheidsfeestje gegeven voor mijn vriendinnetjes en een heel klein beetje familie. Dit was erg gezellig en de meeste heb ik deze week nog gezien, dus hoefde ik nog niet echt afscheid te nemen.

Maar afgelopen week was het moment van afscheid nemen dan toch echt aangebroken. Ik heb van veel lieve mensen afscheid genomen en ik kan je één ding vertellen, afscheid nemen is en blijft moeilijk! Afgelopen donderdag heb ik afscheid genomen van mijn lieve peettante, oom en een aantal neven en nichten. Dit vond ik erg zwaar, maar ook zei staken mij een hart onder de riem en dat is super lief!

Natuurlijk moest ik ook nog afscheid nemen van mijn lieve vriendinnetjes, wat ook niet makkelijk is! Daarom zijn we vrijdagavond met z'n alle nog gezellig wat gaan drinken bij Blok 10 en natuurlijk niet te vergeten, onder het genot van Nachooooo's! Jummie :). Daarna zijn we nog even lekker ouderwets gaan stappen en ja, het was berengezellig. Mijn laatste feestje in Nederland voor de komende tijd was dan ook pas in de late uurtjes afgelopen.

Vanmorgen stond weer vroeg de wekker, want ja er moest natuurlijk ook nog het een en ander ingepakt worden. Samen met mama heb ik alles ingepakt en mijn god, wat heb ik veel spullen, waar ga ik die toch allemaal laten :P!

Maar morgen gaat het grote avontuur dan toch echt beginnen. Bepakt en bezakt vertrek ik samen met mijn ouders en vriend richting Paderborn. Zij zullen mij wegbrengen. 's Avonds zullen we nog met z'n vieren gezellig ergens samen gaan eten, maar daarna gaan zij toch weer richting Nederland.

Maandag heb ik al afgesproken met mijn buddy om even langs de gemeente te gaan en samen lekker te eten in de Mensa. Ook zal zij mij helpen met het aanmaken van een account om me in te kunnen schrijven met vakken en mij een beetje wegwijs maken op de universiteit en dinsdag gaat het dan toch echt beginnen!

Voor nu laat ik het hierbij. Morgen nog afscheid nemen van een paar hele lieve mensen, maar niet getreurd, ik hou jullie op de hoogte over mijn avontuur in Paderborn!

Ciao bella's! X Noëlle

1. Anne:
    28 februari 2015
    Lieve Noëlle,

Heel veel plezier in Duitsland!
    Je zult vast een paar minder leuke momentjes hebben, maar jou kennende zeker ook een heleboel leuke, blije en gekke momenten!

Tot over 5 maandjes, dan kunnen we op 't werk al je verhalen horen! Ik ben benieuwd.

Liefs, Anne
  2. Theo Bijkerk:
    Hallo Noëlle,

schon ist die erste Nacht vorbei ...! Hoffentlich hat der Umzug geklappt und hast du dein Zimmer schön ausgestattet. Bilder? Wir sind natürlich neugierig.
    Gut, dass du heute allerhand vorgenommen hast mit deinem Buddy. Mit ihr/ihm lernst du bestimmt alles gut und einfach kennen.

Gruß
    Theo
  3. Sissy:
    Hallo Noelle,
    Das Schlimmste hast du jetzt hinter dir: der Abschied!!
    Es kommen bestimmt noch einige schwierige Momente, aber die wirst du meistern!
    Wie war dein tag heute? Viele neue Eindrücke, das ist auch sehr ermüdend. Wie sieht dein Zimmer aus, fühlst du dich schon ein winzig kleines bisschen wohl da?
    Viel Erfolg und noch viel mehr Spaß morgen!!
    schöne Grüße
    Sissy
  4. Sissy:
    2 maart 2015
    Übrigens.... am 27. und 28. Mai komme ich mit den Studenten aus dem 2.Jahr nach Paderborn, so wie ihr letztes Jahr. Wir sehen uns, abgemacht?
    Und wenn du noch Übernachtungsmöglichkeiten hast.... ;-)

Lass es dir gut gehen,
    Sissy
  5. Noëlle van de Water:
    Hallo allemaal,

Inderdaad, het ergste heb ik nu achter me! Ik heb echt ontzettend lieve huisgenootjes die me overal bij willen helpen. Ook heb ik vandaag mijn buddy ontmoet en ook zij is eens schat van een meid! Ik mijn nieuwe kamertje (de foto's vinden jullie hierboven onder het kopje foto's) heb ik helemaal zelf mogen inrichten, behalve de meubels dan. Ik voel me er helemaal thuis. Vandaag heb ik me al ingeschreven bij de gemeente en heb ik een schoolaccount aangemaakt. Verder heb ik lekker gegeten in de Mensa met mijn buddy en haar vrienden en ik kreeg meteen een uitnodiging om samen met hun zaterdag 14 maart te gaan eten. Een van die meiden kookt dan voor ons, echt super! Ik had gedacht dat ik de eerste paar dagen echt moest acclimatiseren, maar dat valt me echt 200% mee! Morgen begint het echte programma en zal ik dus nog veel meer nieuwe mensen leren kennen. ik merk nu al dat de nieuwe indrukken erg vermoeiend zijn en dat je daardoor een beetje geleefd word, maar dat vind ik helemaal niet erg, dat hoort erbij! Sissy, ik zal u een mail sturen over jullie bezoek aan Paderborn ;).

Liefs, Noëlle
  6. Poelies uut Wanssum:
    3 maart 2015
    Ha Megje,

Wat een moj kamertje hedde, erg gezellig! Hopelik hedde ow al un bietje gewend op ow neeje stekkie. Weej viende ut super van ow dat geej dit doet en hope dan ok dat ge erg veul schik hed. Dit werd un ervaring die geej nie mer zult vergete.
    dikke knuffel van Michael, Evelyn, Krissie, Evi en Dani
  7. Jacqueline:
    7 maart 2015
    Hallo Noëlle,

wat fijn dat je een goede start hebt gehad. Het is i.d.d. vermoeiend zoveel nieuwe indrukken. Extra fijn wanneer er dan voor je gekookt wordt!

Heel veel plezier!

Groet, Jacqueline